Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat 2023. évben is meghirdette civil szervezetek részére a gyermek és ifjúsági nyári táborok támogatását. Annak érdekében, hogy a támogatásban részesült szervezetek sikeresen meg tudják megvalósítani pályázatukat, összeállítottunk egy tájékoztató dokumentumot, melynek legfrissebb változata az alábbi linkről letölthető (utoljára frissítve: 2023. június 16.):
Nyári_táboroztatás_tájékoztató_2023.06.16.
A megvalósítás gördülékenysége érdekében a tájékoztató dokumentum mellett a megvalósítóknál felmerülő kérdéseket és az ezekre adott válaszokat is közzétesszük, s azokat folyamatosan frissítjük.
Kérjük, mielőtt hozzánk fordulna kérdésével, tanulmányozza át a tájékoztató dokumentumot, valamint az eddig összegyűjtött, gyakran ismétlődő kérdéseket és az ezekre adott válaszokat.
Gyakran ismétlődő kérdések
Utolsó frissítés: 2023. június 7.
Kérdés1: Mit jelent a támogatási szerződés 4.2. c) pontjában foglalt „a támogatott célra vonatkozó teljes projekt költségvetés (bevételek és kiadások viszonylatában is)” meghatározás?
Válasz1: Az értelmezés során a pályázat kiírójának szándéka, hogy a támogatott projektek esetében a felhasznált támogatási összeg szabályszerűen, az eredeti célnak megfelelően, ellenőrizhető módon legyen felhasználva. A tájékoztató dokumentumban e kitétel pontosítása, kibontása szerepel. Az alábbiakban egy példa segítségével mutatjuk be az értelmezést.
Jelen esetben – nyári tábori pályázat – a megvalósított projekt teljes költségvetése (pénzügyi bizonylatokkal alátámasztott bevételek és kiadások) szükséges, mivel itt az egyes támogatott szervezetek létszámarányos módon kaptak támogatást. Így az elszámolás ellenőrzése során a projektben lévő teljes létszámhoz arányosítva tudjuk vizsgálni pl. a kiadások alakulását.
Példa:
A szervezet 100 fővel bonyolította le a táborát, amiből 50 fő után kapott támogatást az Önkormányzattól.
Ebben az esetben a kiadások között pl. az étkezési számla elszámolása esetében: ha a számlán 100 főre vonatkoztatva szerepelnek a költségek, akkor csak ennek a létszámarányos részét lehet elszámolni az önkormányzati támogatás terhére.
Hasonlóképp a felügyelet és az egyes programelemek költségeit is arányosan lehet elszámolni.
Viszont annak érdekében, hogy a szakmai és pénzügyi elszámolás értelmezhető legyen, így meg tudjuk állapítani a támogatás felhasználásának szabályszerűségét, szükséges „egyben” látnunk a teljes költségvetést (bevételek és kiadások).
Kérdés2: Lehetséges-e az esetleges szülői befizetéseken túlmenően további forrásokat is bevonni a nyári tábor projekt finanszírozásába?
Válasz2: Igen, van lehetőség további források bevonására a projekt megvalósításába a szülői befizetéseken túlmenően.
Arra azonban felhívjuk a figyelmüket, hogy ezen forrásokat is be kell mutatni a projekt teljes költségvetésének benyújtása során a szakmai és pénzügyi elszámolási útmutatóban megadottak szerint.
Kérdés3: Mikortól lehet beszámítani a célcsoportba a 2023. évben az 5. életévét betöltő gyermeket?
Válasz3: A nyári tábor szempontjából az 5 éves kor annak betöltése napjától számít, és ettől a naptól kezdve számítható be a nyári tábor célcsoportjába. Így csak azon gyermek számítható be a nyári tábor támogatással érintett – és így elszámolható – körébe, aki a tábor megkezdésének napjáig betölti az 5. életévét. Ezzel analóg módon a felső korhatár esetében is az számítható be, aki a tábor megkezdéséig nem tölti be a 19. életévét.
Kérdés4: Van-e lehetőség arra, hogy a támogatott tábori létszámkereten belül (a táborozók és a kedvezményes táborozók létszáma) között átjárás legyen?
Válasz4: Nem, erre nincs lehetőség. A támogatási szerződés 1.2. pontjában meghatározott adatok szerint kapták a szervezetek a támogatást. Mivel 2023-ban bővítettük a kedvezményes táborozók körét a tartósan beteg gyermekekkel és fiatalokkal. A pályázó szervezeteknek arra is volt lehetőségük, hogy pályázatukban csak táborozók, illetve csak kedvezményes táborozók után igényeljenek támogatást.
Kérdés5: Miként lehet igazolni a tartósan beteg státuszú kedvezményes táborozót?
Válasz5: A tájékoztató dokumentum egyértelműen megfogalmazza, hogy ezen kedvezményes táborozók státuszát
- a magasabb összegű családi pótlékot megállapító határozat másolatával, vagy
- a Kormányhivatal által kiállított hatósági bizonyítvány a magasabb összegű családi pótlék tárgyévi folyósításáról dokumentumokkal lehet igazolni.
Kérdés6: Mi van abban az esetben, ha egy kedvezményes táborozónak a tábor ideje alatt veszti hatályát a kedvezményre való jogosultságot megalapozó dokumentum?
Válasz6: Minden esetben arra kell törekedni, hogy a tábor ideje alatt hatályos legyen a kedvezményes táborozó jogosultságát megalapozó dokumentum.
Amennyiben a jogosultságot megalapozó dokumentum a tábor ideje alatt jár le, abban az esetben mindkét dokumentumot – a lejártat és az újat is – be kell nyújtani azzal, hogy a lejárat dátumának és az új megállapítása dátumának folytatólagosnak kell lenni (a tábor ideje alatt fennálljon a kedvezményre való jogosultság).
Abban az esetben, ha a kedvezményes táborozó jogosultságát megalapozó dokumentum a tábor megkezdéséig hatályát veszti, úgy értelemszerűen elesik a magasabb támogatási intenzitású kedvezménytől. Amennyiben azonban az érintett személy kedvezményt megalapozó státusza továbbra is fennáll, és az erről szóló dokumentum másolatát a tábort megvalósító szervezet részére legkésőbb a szakmai és pénzügyi beszámolójának benyújtásáig megküldi, valamint az benyújtásra kerül az Önkormányzathoz, akkor az érintett tábori résztvevő kedvezményes táborozó státusza elfogadható. A kedvezményt megalapozó dokumentumok beszerzése a tábort megvalósító szervezet feladata.